Finish en start - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Evita Looijen - WaarBenJij.nu Finish en start - Reisverslag uit Khett Siem Reab, Cambodja van Evita Looijen - WaarBenJij.nu

Finish en start

Blijf op de hoogte en volg Evita

07 Oktober 2012 | Cambodja, Khett Siem Reab

Lieve allemaal,
Vorige week stond ik met een gezonde dosis spanning aan de start van de Singelloop. Sneller dan verwacht kwam ik over de finish.
En vandaag sta ik aan de start van mn project in Siem Reap.
Net mn fiets en mn cambodjaanse telefoon-nummer gekregen. En ook wat meer info over wat het werk zal gaan inhouden:
hygiene, basis gezondheidszorg en voedings educatie
vaccinatie programma
huisbezoeken en begeleiding naar hospital
Ik zal op scholen, in een gezondheidscentrum en bij mensen thuis aan de slag gaan. Lekker veelzijdig dus :-)
Morgen om 8 uur word ik opgehaald en dan gaat het eindelijk beginnen.
Na al die maanden van voorbereiden en ernaar uitkijken is het dan zover. Ik heb zoveel zin om te starten en ben zo benieuwd wat ik allemaal ga beleven en zien en ervaren.
Het voelt alsof ik al heel lang van huis weg ben. Maar dat zal wel komen omdat het een flinke reis was om in Siem Reap aan te komen.
Dinsdag vertrok ik van schiphol naar Bangkok, waar ik woensdag aankwam. Daar was ik 4 jaar geleden al eens geweest en grappig genoeg wist ik nog best aardig de weg. De volgende dag naar Phnom Penh gevlogen. Daar was het nog even spannend of alles goed zou gaan met het krijgen van een business-visum (op een toeristen-visum mag je niet werken). Maar met behulp van mn aller-liefste glimlach en een dollar "per ongeluk" in mijn paspoort is dat allemaal goed gekomen ;-) In Phnom Penh naar de Toul Sleng gevangenis (= genocide museum) gegaan en dat was echt zo extreem heftig dat ik daar geen woorden voor heb.
Gisteren met de bus van Phnom Penh naar Siem Reap gegaan. Een rit van ongeveer 6 uur (dankzij de chauffeur die van stevig doorrijden hield) over slechte wegen, 1 lekke band en 1 aangereden hond, dus dat is best een normale bus-rit.
In Siem Reap blijf ik dus de komende weken. We zitten met aardig wat Belgische en Nederlandse vrijwilligers (van diverse organisaties voor diverse projecten) in het guesthouse, dus dat is best gezellig.
Vandaag raast er vanuit Vietnam een tyfoon (tropische storm) richting ons. Er is al veel regen gevallen en het centrum van de storm wordt vanavond verwacht. Het is nog even afwachten hoe de rivier die door Siem Reap stroomt zich gaat houden. Als die overstroomt dan zitten we morgen niet op ons project, maar met zn allen in het guesthouse...:-( We'll see. Ik ga nu in elk geval voor de zekerheid nog even naar de supermarkt voor wat flessen water, chips en koekjes ;-)
Liefs, Eviet

  • 07 Oktober 2012 - 15:26

    Mirjam:

    nice nice... ik vind de verhalen nu al mooi... en je bent nog niet eens begonnen.
    Geniet van alles!!!
    love1

  • 07 Oktober 2012 - 19:02

    DJ:

    Top! Enjoy! Xx

  • 07 Oktober 2012 - 22:17

    Chrissie:

    Kuzzzzzzzzzzzzzzzzz.

  • 08 Oktober 2012 - 14:59

    Til:

    Hé skattie,
    wat heerlijk je verhalen, ik zit ze met een trotse glimlach te lezen......Super joh....je hebt nu je eerste werkdag er al opzitten....we houden contact....hier eerste vorst aan de grond, dusseh....goeie timing!

  • 08 Oktober 2012 - 15:06

    Bernadine:

    Hoi Evita, dat klinkt al behoorlijk spannend!
    Succes met je avontuur !
    Liefs

  • 10 Oktober 2012 - 08:07

    Karin:

    Top lieverd! Geniet! Kus

  • 10 Oktober 2012 - 20:42

    Andor:

    Ik zag net je foto's op facebook. Ziet er interessant uit. Ik ben zooo benieuwd naar nieuwe verhalen!
    Groetjes uit huize Bik!

  • 12 Oktober 2012 - 12:21

    Peter Adelaar:

    Siem Reap, de naam van dit plaatsje roept mooie herinneringen op. Ik ging erheen met een ruw bijmekaar gelaste draagvleugelboot, met uitzinnig razende motor. Lekke banden en aangereden honden waren op deze manier uitgesloten, maar wel heb ik de hele reis het gevoel gehouden dat we elk moment met hoge snelheid en oorverdovend naar de kelder konden gaan.

    Een mooi gevarieerd programma! En huisbezoeken. Dat lijkt me heel bijzonder.
    En vergeet Ankhor Wat niet. Je bent er nou toch. 20 minuten met de fiets.

    Overigens: er is echt maar 1 tientje bij me afgeschreven hoor.

    geniet, Peter


Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Cambodja, Khett Siem Reab

Evita

Actief sinds 07 Sept. 2012
Verslag gelezen: 363
Totaal aantal bezoekers 7451

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2012 - 20 November 2012

Cambodja

Landen bezocht: