nog 25 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Evita Looijen - WaarBenJij.nu nog 25 nachtjes slapen... - Reisverslag uit Utrecht, Nederland van Evita Looijen - WaarBenJij.nu

nog 25 nachtjes slapen...

Blijf op de hoogte en volg Evita

07 September 2012 | Nederland, Utrecht

Over 3 weken is het zover: dan begint m'n grote avontuur!
Zoals jullie inmiddels allemaal al weten ga ik 4 weken vrijwilligerswerk doen in Cambodja.
Waarom vrijwilligerswerk? En waarom Cambodja? 2 simpele vragen die mij regelmatig gesteld worden.
De antwoorden zijn eigenlijk net zo simpel:
Ik ben opgegroeid in een rijk land. Bij ouders die alles in het werk hebben gesteld om mijn eten, kleding en opleidingen te betalen, die mij hebben gesteund in de carriere-moves die ik heb gemaakt (van MBO-zuster tot Intensive Care zuster).
Ik heb een goede baan, bij een werkgever die mijn vervolg-opleidingen heeft betaald, die elke maand een salaris op mijn rekening stort waar ik mijn hypotheek van kan betalen.
Ik ben omringd door lieve familie, vrienden en collega's. Kortom: ik ben zowel financieel als emotioneel een enorm gezegend mens.
En daarmee ben ik een uitzondering in deze wereld.
Ik raad je aan om het volgende you tube filmpje even te bekijken en tot je door te laten dringen... Dan heb je meteen antwoord op de vraag waarom ik vrijwilligers werk ga doen. (als de link niet werkt: op you tube zoeken op "miniature earth" en dan kom je er ook)
http://youtu.be/4C-u6kdHuXE

Waarom Cambodja?
Ik ben al vaker in Azie geweest en dat is een wereld-deel waar ik me thuis voel. Cambodja is een relatief onbekend ontwikkelings-land. De meesten zullen wel gehoord hebben van "The killing-fields" maar heel veel verder gaat de kennis niet. De afgelopen maanden heb ik me verdiept in de geschiedenis van het land en dat is werkelijk hartverscheurend. De gevolgen van de Khmer Rouge-tijd zijn tot op de dag van vandaag nog voelbaar. Er is dus veel werk te verzetten en ik hoop mijn deel te kunnen bijdragen.
Via stichting Be More (www.be-more.nl) zal ik aan het werk gaan bij "Build Your Future Today" (www.center-bft.org)
Deze organisatie is opgezet door een Cambodjaan die de Khmer Rouge en 12 jaar vluchtelingenkamp heeft overleefd. De organisatie heeft 5 onderdelen (waaronder een weeshuis en diverse educatie-programma's). 1 van de onderdelen is Community Health/ Nutrition Development. En daar zal ik aan de slag gaan.
Wat ik precies ga doen is nog erg onduidelijk (functie-omschrijvingen doen ze niet aan in Azie ;-) ). Het zal per dag verschillen en bepaald worden door wat zich aandient.

Via deze blog zal ik proberen jullie op de hoogte te houden van de avonturen/frustraties/mooie momenten die ik zal beleven.

1 avontuur begint al in Nederland: de Singelloop op 30 september.
Ik ga 10 km hardlopen en hopelijk gaan jullie me daarbij helpen. Hoe? Door mij te sponsoren :-)
Het geld wat ik hiermee ophaal gaat mee naar Cambodja (en nee, daar ga ik geen cocktails van drinken).
Door de vrijwilligers die werkzaam zijn in Siem Reap wordt er regelmatig een activiteit georganiseerd voor de kinderen uit de buurt. Denk bijvoorbeeld aan een sport-middag, een picknick, een toneel-voorstelling. Voor dit soort activiteiten is er vanuit de organisaties nauwelijks geld. Jullie sponsor-geld kan er dus voor zorgen dat veel kinderen een geweldige dag hebben (inclusief gezonde voeding).
Wil je hieraan meewerken, stuur me dan even een berichtje (via mail/facebook/sms) en dan laat ik je weten waar je je geld kunt doneren.
Alvast ontzettend bedankt!!

Liefs, Eviet

  • 07 September 2012 - 13:02

    Wendy:

    Ik ga je zeker op de voet volgen!! En ik vind het geweldig dat je dit gaat doen!!!

    Liefs Wendy

  • 07 September 2012 - 13:32

    Dick:

    Super verhaal Eviet! Ik ben trots op je dat je dit gaat doen.

  • 07 September 2012 - 15:41

    Chrissie:

    Laat ffffff weten hoe en wat mbt sponsoring.

  • 08 September 2012 - 12:41

    Big Brother:

    Ben ook benieuwd naar de sponsor possibilities! Super spannend en leuk zus! Trots op je. XX

  • 10 September 2012 - 17:05

    Etienne:

    goed initiatief van je, ik ga je zeker steunen met de singelloop.
    laat effe weten op welk nummer ik geld kan storten

  • 13 September 2012 - 14:51

    Gerie:

    Je bent een kanjer en ik ga je op de voet volgen via deze blog. Top verhaal!

  • 17 September 2012 - 11:15

    Alide:

    Toch ook even wat "moederlijke" bezorgdheid:
    Kijk goed uit en niet met vreemde mannen meegaan !!
    Verder gewoon heeeel erg genieten en goed terugkomen.
    I will folow you!!
    XX, Alide

  • 17 September 2012 - 18:35

    Bernadine:

    Hoi Evita, moedige trip hoor! Erg veel succes en geniet ervan!Bernadine

  • 19 September 2012 - 04:01

    Mirjam:

    Hey eviet,

    Top hoor..... ik ben jaloers dat jij al je tas in mag pakken en bijna weg kan :)
    We gaan je volgen!

    LIEFS

  • 28 September 2012 - 11:35

    Nel En Rini Peters:

    Veel sterkte en ook plezier gewenst!

    gr Nel en Rini

    ps waar kunnen naar overmaken?

  • 02 Oktober 2012 - 10:30

    Peter Adelaar:

    boekenkast binnenstebuiten gekeerd: brochure over Tuong Sleng foetsie, vanished, weg.
    doet er niet toe; je gaat het nu zelf zien
    een mooie reis en een heel mooie tijd, deze tijd, het nu, de enige echte tijd..

    over tijd gesproken, niet slecht, die singelloop.

    geniet!

    peter adelaar

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Utrecht

Evita

Actief sinds 07 Sept. 2012
Verslag gelezen: 790
Totaal aantal bezoekers 7437

Voorgaande reizen:

02 Oktober 2012 - 20 November 2012

Cambodja

Landen bezocht: